Pour accéder à toutes les fonctionnalités de ce site, vous devez activer JavaScript. Voici les instructions pour activer JavaScript dans votre navigateur Web.

Journal n°2 - La vitre teintée
Read the text | Back to gallery

Journal n°2 / The tinted glass incorporates the principles used in the Journal n°1 - The bricks. The photographer is staged here in the particular context of the contemporary and financial district of EuraLille. Framing focuses on a tinted window maintained firmly with both hands, playing with reflections and transparencies, the shot and the reverse angle. In this new neighborhood in Lille, banking buildings rivals with affairs and gambling ones; an architecture of power so where elegance and architectural prowess combine with strength and insurance. Supremacy to the reflective material allows each building to be reflect in that one facing it. The tinted window taken with both hands amplifies sham games just, while replaying the posture of the newspaper reader or the figure of the protester.

Journal n°2 - La vitre teintée
Read the text | Back to gallery

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée

Journal n°2 - La vitre teintée
Vue de l'exposition à la Kunsthalle d'Erfurt, 2013

Journaux plaquardés au mur


Journal n°2 - La vitre teintée
Vue de l'exposition à la Kunsthalle d'Erfurt, 2013

Vue de l'exposition à la Kunsthalle d'Erfurt, 2013


Journal n°2 - La vitre teintée
Vue de l'exposition à la Kunsthalle d'Erfurt, 2013

Collage



Journal n°2 / The tinted glass incorporates the principles used in the Journal n°1 - The bricks. The photographer is staged here in the particular context of the contemporary and financial district of EuraLille. Framing focuses on a tinted window maintained firmly with both hands, playing with reflections and transparencies, the shot and the reverse angle. In this new neighborhood in Lille, banking buildings rivals with affairs and gambling ones; an architecture of power so where elegance and architectural prowess combine with strength and insurance. Supremacy to the reflective material allows each building to be reflect in that one facing it. The tinted window taken with both hands amplifies sham games just, while replaying the posture of the newspaper reader or the figure of the protester.